Hämta energideklaration
en tjänst från Boverket

Boverket står bakom denna e-tjänst. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Den här sidan beskriver hur e-tjänsten Hämta energideklaration uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (2018:1937), kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är e-tjänsten?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av e-tjänsten?

Om du behöver innehåll från e-tjänsten Hämta energideklaration som inte är tillgängligt för dig, kan du kontakta oss: registraturen@boverket.se.

Kontakta oss (på boverket.se)

Rapportera brister i e-tjänstens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra e-tjänstens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera tillgänglighetsbrister (på boverket.se)

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du kontakta DIGG och påtala det.

Anmäl bristande tillgänglighet (på DIGGs webbplats)

Teknisk information om e-tjänstens tillgänglighet

Webbplatsen för e-tjänsten bedöms som delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Bristande förenlighet med lagkraven

  • Teckenstorlek är angivna i pixlar och inte relativa mått. E-tjänsten anpassar inte utseende efter dina egna inställningar i webbläsaren.

  • Delar av HTML-koden i e-tjänsten validerar inte med W3C:s validator. Bedöms ej påverka våra användare.

  • Mobil – BankID - login val annan enhet finns ej

  • På mobil finns även länken: BankID på denna enhet, den länken är obrukbar på mobil och tänkt till desktop.

Åtgärder av brister

Vi arbetar med att åtgärda tillgänglighetsbrister löpande.

Hur vi testat e-tjänsten

Att tillgänglighetsgranska och anpassa våra e-tjänster är ett pågående arbete. Vi arbetar kontinuerligt med att granska våra webbplatser och e-tjänster.

Vi har gjort en självskattning av e-tjänsten Hämta energideklaration.

Redogörelsen uppdaterades senast den 2024-09-05.

Senaste bedömningen gjordes den 2024-02-06.

E-tjänsten publicerades den 2024-09-10.

Tillbaka till toppen
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙